تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولی عصر، بن بست سرشار، ساختمان تجریش، طبقه دوم، واحد شش

تلفن تماس : 22720777-021

هفته ی ۲۴ حاملگی دوقلویی

هفته ی ۲۴ حاملگی دوقلویی

درهفته ی 24، دوقلو های شما شبیه به نوزاد تازه متولد شده هستند ولی لاغرتر. چرا که در بدن انها هنوز چربی تشکیل نشده است. آنها هر روز سنگین تر می شوند، اما پوست آنها هنوز حالت چروکیده دارد.

لب هایشان مشخص شده است. وچشمهایشان شکل گرفته است. اما قسمت رنگی چشم (عنبیه) هنوز رنگ نگرفته است. پانکراس، کبد،تیروئید،آدرنال و غده ی هیپوفیز همچنان در حال رشد و تکامل (جهت تولید هورمون) هستند. ابرو ها و پلک های نازک آنها قابل مشاهده هستند.
قسمت های داخلی گوش ها شکل گرفته است و آنها صدای قلب شما و سایر صداهای داخل بدن را می شنوند. صدای مادر هم از طریق مهره ها به آنها می رسد. از طرفی از راه پوست شکم صداهای بیرون هم به آنها می رسد. البته این صداها بعد از عبور از طریق چربی،عضلات و دیواره ی رحم (مایع آمنیوتیک) از فرم طبیعی خود خارج می شوندو مبهم ونامشخص هستند. فقط صدای شما است که تا پایان بارداری برای آنها بطور واضح قابل تشخیص خواهد بود.
اگر شما آواز بخوانید یا با آنها حرف بزنید، موج صدای شما از طریق مهره ها به آنها می رسد و آنها با صدای شما آشنا و آشنا تر می شوند. و این به آنها کمک می کند تا بعد از تولد، شما را بشناسند.
به همین زودی جوانه ی دندانها زیر لثه آنها شکل گرفته است. ریه های آنها به رشد و تکامل خود ادامه می دهند تا برای تنفس آماده شوند. آنها با وجود اینکه هوایی در ریه هایشان وجود ندارد، ولی حرکات تنفسی را انجام می دهند که تمرینی است برای تنفس بعد از تولد. حالا شما متوجه خطوط کششی روی شکم و سینه ها و باسن خودخواهید شد.
به این خطوط قرمز یا قهوه ای ،استریا می گوییم. شما نمی توانید از دست آنها خلاصی یابید. ولی بعد از تولد کودکانتان ،کم رنگ خواهند شد. پوشیدن لباس زیر مناسب از ایجاد آنها بر روی سینه ها پیشگیری می کند و یا حداقل کاهش می دهد. خطوط کشیدگی در حدود 90 درصد خانم ها در این سن بارداری دیده می شود.
چشم های شما ممکن است به نور حساس شود و دچار خشکی چشم شوید، تا حد امکان به چشم های خود استراحت دهید و آن ها را با آب گرم و چوب پنبه تمیز نگه دارید.
پوست : با کشیده شدن پوست، شما ممکن است کمی احساس خشکی و خارش در پوست پیدا کنید که استفاده از مرطوب کننده، کمک کننده می باشد.
ریه ها : در ریه ها مجاری تنفسی به شاخه شاخه شدن ادامه می دهند و درخت تنفسی کاملتر می شود، سلول هایی که سورفاکتانت تولید می کنند در حا ل تکامل هستند. سورفاکتانت ماده ای است که باعث می شود کیسه های هوایی ریه بعد از تولد به راحتی پر از هوا شوند.
جوانه های چشایی: جوانه های چشایی کودکان شما بر روی زبان در حال کامل شدن هستند.
رحم : رحم شما که همچنان در حال رشد است برروی عروقی که خون را از پاها به قلب برمی گردانند فشار می آورد، که موجب ورم پاهای شما میشود.

هفته ی ۲۴ حاملگی دوقلویی
میانگین 4.1 (82.86%) از 7 رأی
    • Categories: سه ماهه دوم بارداری