تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولی عصر، بن بست سرشار، ساختمان تجریش، طبقه دوم، واحد شش

تلفن تماس : 22720777-021

هفته ی ۲۷ حاملگی

هفته ی ۲۷ حاملگی

اکنون کودک شما حدود 875 گرم وزن دارد، و قد او از سر تا پا بیشتر از 36 سانتی متر است. چشمانش را بازو بسته می کند، با فواصل منظمی به خواب می رود و بیدار می شود. و ممکن است انگشتان پا یا دستش را بمکد.

بعضی متخصصان معتقدند که کودک شما از هفته ی 27 شروع به خواب دیدن می کند. اما نمی دانیم که چه خوابی می بینند! ولی بطو حتم مغز آنها فعال است. شیارهای روی سطح مغز شروع به ظاهر شدن می کنند و بافت مغز به میزان بیشتری کامل می شود. شما ممکن است متوجه حرکات ریتمیکی شوید، که علامت این است که کودک شما دچار حمله سکسکه شده است. که این حالت این هفته و همچنین درتمام مدت بارداری شایع است.
یک حمله سکسکه معمولا طی چند دقیقه ادامه می یابد. که ممکن است برای شما عجیب باشد. از آنجا که حالا رحم شما به زیر لبه ی دنده رسیده است، ممکن استموجب شود ، نفس کم بیاورید. از حالا تا پایان بارداری ممکن است مشکلاتی مثل گرفتگی پا، هموروئید(بواسیر)، وریدها ی واریسی و خارش شکم، شما را آزار دهند. که با رعایت یکسری نکات، این آزار را می توانید به حداقل برسانید.
اگر گروه خون شما RH منفی باشد، این هفته یا هفته ی بعد از نظر آنتی بادی آزمایش می شوید و آمپول رگام دریافت خواهید کرد.
دهان : کودک شما ممکن است، انگشتانش را بمکد و از حالا به بعد شروع به سکسکه خواهد کرد.
چشم : حالا کودک شما چشمانش را باز و بسته می کند، و با فواصل منظمی به خواب می رود و بیدار می شود.
رحم : همچنان که رحم شما بزرگ می شود، فشار بیشتری بر روی رگ های خونی که خون را از پاها بر می گردانند وارد می کند، درنتیجه عضلات پای شما دچار گرفتگی خواهند شد.

هفته ی ۲۷ حاملگی
میانگین 5 (100%) از 1 رأی
    • Categories: سه ماهه دوم بارداری